BÜLENT ERANDAÇ

BÜLENT ERANDAÇ

Tarihi 7 Ocak 2014

Ana muhalefet kayıp

'Hukuk, adalet, yargı' konuşuluyor...
Siyaset Kurumu'nun topyekûn el koyması gerekiyor, fakat ana muhalefet lideri Kemal Kılıçdaroğlu taşın altına elini koymuyor.
Neden acaba?
Başbakan sıkışsın, sıkıntılar CHP'ye yarasın...
Buradan oy devşirilsin...
Öyle mi?
Sıkıntıyı Deniz Baykal görmüş, Metin Feyzioğlu görmüş, Anayasa Mahkemesi Başkanı
Haşim Kılıç
ve arkadaşları Türkiye'ye nefes aldıracak adımları atmışlar.
Bireysel başvuru yoluyla, hukukun, adaletin önünün açılmasına çalışıyorlar.

367 garabeti unutulması
'Hukuk, adalet, yargı'
tartışmalarını kısa süre öncede yaşadık.
2007'de Cumhurbaşkanlığı seçimlerine gidilirken Türkiye bir '367 KÂBUSU' yaşadı.
Anayasa Mahkemesi, bir hukuk garabetine el attı.
Yargısal vesayetin insanlık onurunu rencide eden bir karara imza attı.
Bu karar karşısında, Anamuhalefet Partisi CHP sustu. Elerini ovuşturdu. Çankaya'ya Başbakan Erdoğan ve iktidar partisinin hakkını teslim etmediler.
Sonuç ne oldu? Millet çözdü. 367 kararını çöp tenekesine attılar.
367 garabeti sürecindeki hatasını gören Deniz Baykal bu sefer harekete geçmiş.
Onun partisi anamuhalefet, nerede? Lideri Kemal Kılıçdaroğlu, neden ortaya çıkmaz?

Yeni demokrasi...

Türkiye'nin hedefi olan AB'nin Avrupa Konseyi Parlamenter Meclisi tarafından hazırlanan "Demokraside parlamento ve muhalefetin rolünün neler olduğuna" ilişkin stratejiye bir göz atalım:
1- Demokrasi, her bir kişinin kamu işlerinin yönetilmesinde yer alma hakkının üzerine kurulmuştur.
Bu nedenle her düzeyde temsili kurumların varlığını, özellikle toplumun tüm unsurlarının temsil edildiği bir parlamentonun varlığını gerektirir.
2) Yeni demokrasinin ana erklerinden biri çoğulcu demokrasinin ilerletilmesi ve desteklenmesidir.
Bir parlamentonun kalitesi, görevini yerine getirmek için parlamento azınlığına veya muhalefete sunduğu olanaklarla ölçülür.

CHP bunun neresinde!

3) Parlamento içinde ve dışında siyasi muhalefetin bulunması iyi çalışan demokrasinin temel bir bileşenidir.
Halkın ilgisine başka siyasi seçenekler sağlayarak, iktidarda bulunan çoğunluğa karşı halka güvenilir siyasi bir alternatif sunmak muhalefetin ana işlevlerinden biridir.
Yönetimde bulunan hükümetin icraatını denetleyerek ve muhalefete hesap vermeye hükümeti mecbur ederek, muhalefet kamusal kararların şeffaflığını, kamu işlerinin yönetiminde etkinliği temin eder, böylece kamu çıkarını savunur ve kötüye kullanımı ve verimsizliği önler.
4) Parlamenter muhalefet, temsili demokrasinin etkinliği ve siyasal çoğunluğa saygı için yardımcı olur.
Kendilerini sadece iktidardakileri eleştirmeye hasretmemelidirler.
5) Siyasal muhalefet, olgunluğunu göstermeli, karşılıklı saygı ile ve haklarını sorumlulukla veya yapıcı muhalefet ile parlamentonun etkinliğini artırma görüşü ile kullanmalıdır.
Anamuhalefet partisi, CHP bu yazılanların neresinde?

Sonuç:

Krizi fırsata çevirecek çok önemli bir süreç çıktı karşımıza.
Burada kim yanlış yaptı? Nasıl yaptı? Tartışmasının ötesine geçerek, buradan köklü bir YARGI REFORMU çıkarma şansını kullanmalıyız.
'Hukuk, adalet-yargı'
bir partinin değil, iktidarın değil, millet adına iş yapan kurumların da güvencesi olacaktır.
Kazanan o parti, bu parti, o lider bu lider değil, MİLLET olacaktır.
Demokrasi kazanacaktır.