BÜLENT ERANDAÇ

BÜLENT ERANDAÇ

Tarihi 4 Mart 2013

Turizmde yeni hedef: 60-60

Turizmin kılcal damarlarındaki kan akışı hızlandı. 2023 için belirlenen, "50 milyon turist, 50 milyar dolar döviz" hedefinin büyütülmesi gündemde. Yeni hedef, "60-60" hükümet ve turizm sektöründe dillendirilmeye başlandı. Yani, "60 milyon turist, 60 milyar dolar" hedefine nasıl yürüyeceğiz?
6 bin 500 acente ile Türkiye turizminin kılcal damarlarını günü gününe takip eden Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Başkanı Başaran Ulusoy'a "60-
60'ı"
soruyorum: "50 milyon turist ve 50 milyar dolar gelir hedefini aşacak gelişmelerin işareti var. Türkiye'nin damarlarında hedefi aşacak kan dolaşıyor.
Hedefe kilitlenirsek, 2023 yatırımlarını ve planlarını zamanında yerine getirirsek neden olmasın?" diyerek sorumu cevaplıyor.

'Barışın öncülüğünü yapar'
Hükümetle yatırımcılar ve Turizm Bakanları ile sektör arasındaki köprüde etkin bir çalışmayı yürüten TÜRSAB'ın Başkanı Başaran Ulusoy, 2013 yılını şöyle görüyor: "2013'te Türkiye'ye gelecek turist sayısı 33 milyonu aşabilir. Turizm gelirinin de 32 milyar dolar seviyesinde olacağı tahmin ediliyor.'' "Gelecek Turizmde" kampanyaları başlatılırken, Ulusoy, gelecek öngörülerini şöyle sıralıyor: "Dünyada hiçbir ülkede 5 - 6 imparatorluk yaşanmamıştır.
Nerede turizm varsa, orada yenilik, birliktelik ve beraberlik vardır. Orada ülkeyi tanıtmak, ülkeyi pazarlamak, ülkenin yalnız doğasını, yaylasını, denizini değil, insanını da tanıtmak vardır.
İnsanı, insan sevgisini, kültürünü, olanaklarını ön plana alıyorsunuz, o ülkenin ürününü ön plana alıyorsunuz. İşte bu nedenle, geleceğimiz turizmde."

'İstanbul büyük bir marka'
Başkan Ulusoy, İSTANBUL'UN MARKA oluşunu anlattı: "İstanbul, 2012 yılında 9. 4 milyona yakın yabancı turisti çekti. 10 milyonu geçecek durumdayız.
Türkiye'ye gelen her 10 yabancıdan yaklaşık 3'ü, İstanbul'u tercih etti. Dünya genelinde, 2011 yılında yapılan uluslararası kongre sayısı ilk kez 10 bin sınırını aştı.
İstanbul genel toplamda, dokuzuncu oldu. İstanbul, 2013 yılında turizm gelirinin artış oranıyla Avrupa'da birinciliğe, yerleşmeye adaydır. Topkapı Sarayı, Türkiye'nin en çok ziyaret edilen ve çok gelir getiren müzesi unvanını aldı. Ayasofya en çok gezilen ikinci müze oldu''

'Denizlerimize bakalım'
Üç tarafı denizlerle çevrili Türkiye nedense son yıllara kadar deniz potansiyelini yeterli biçimde kullanamadı. Başaran Ulusoy, yeni bir planlama ile Akdeniz kurvaziyer pazarına etkili bir biçimde girilebileceğini vurguladı: "Son 3 yılda kurvaziyer, turizmin gözdesi haline gelmiştir. Önümüzdeki 20 yılda Akdeniz havzası hızla yükselecek.
Limanlarımıza iki bine yakın kurvaziyer gemi uğradı, sayı daha da artacak. İstanbul'da Galataport ve Haydarpaşaport'un devreye girmesiyle bu pazarın ciddi aktörü olacağız."

Bin 500 termal kaynak

Türkiye'nin önemli bir jeotermal kuşak üzerinde bulunduğu belirtilirken, Başaran Ulusoy, bu kuşak üzerindeki atılımları şöyle sıraladı: "Türkiye'nin turizm stratejisi içinde, sağlık turizmi, termal turizm büyük imkânlar gösteriyor. Geniş anlamda tıbbi turizm gelişimini de ön plana çıkararak döviz girdilerinde büyük sıçrama yapabiliriz.
Bin 500'ün üzerinde termal kaynağa sahibiz. Kaynak zenginliği açısından dünyada ilk 7 ülke arasında yer alıyoruz.
Termal turizm dahil, sağlık amacıyla ülkemize gelen ziyaretçi sayıları hızlı bir yükseliş trendi izlemiştir.
Türkiye, bütün bu nitelikleri ile Asya, Balkanlar ve diğer Avrupa ülkelerinden de turist çekiyor.
Yüzbinlerce yabancı onkoloji, kardiyoloji ve kardiyovasküler cerrahi, göz hastalıkları, kadın doğum, organ nakli, ağız ve diş sağlığı gibi uzmanlık dalları başta olmak üzere çeşitli hastalıkların tedavisi amacıyla Türkiye'ye geliyor."