Tarihi 25 Aralık 2011

Cem Uzan'ın izlerini silmek!..

NTV, CNBC-e, Kral, 8 radyo, dergiler derken…
Ferit Şahenk, Star TV'yi de Doğuş grubuna katarak Türkiye'nin medya devlerinden biri oldu.
Star'ın en tepesine yıllardır NTV'yi sırtlayan isimlerden biri olan Cem Aydın'ı getirdi.
Genel yayın yönetmenliğine de Ömer Özgüner'i.
Cem ve Ömer; haftabaşında Doğuş grubunun medya binasına davet etti beni.
Çok merak ediyordum.
Çünkü binada aylar süren yeni yapılanma çalışmaları sürüyordu.
Bizim sektörde "Ferit Şahenk uzay üssü kurdu" diye bir efsane yayılıp gitmişti.
Hatta geçtiğimiz günlerde Türk medya sektörüne girmek isteyen Amerikalı bir fon sahibi işadamına önce Habertürk, ardından da Show TV'yi gezdirmişlerdi.
Bu iki kanalı gezdikten sonra Doğuş grubunun yeni binasına götürülen Amerikalı işadamının "Bu ne ya!" moduna girdiğini öğrenmiştim.
Gerçekten ben de o binaya girdiğimde, stüdyolarını gezdiğimde hem şaşkına döndüm hem de sevindim.
Sevindim diyorum; çünkü yıllardır yurtdışlarında gezdiğimiz TV binalarında hep komplekse giriyorduk.
Artık Türkiye'de de meslektaşlarımız Avrupai TV ortamlarından çok daha öte mekanlarda çalışmanın hazzını yaşayacaklar.
Sevgili Ömer Özgüner beni NASA üssü hissi veren binada "Ya Bekir" diye karşıladı.
Ben de onunla "Ya Ömer" diyerek kucaklaştım.
Yıllarca başka kanallarda birlikte çalıştığım, NTV'nin bugünlere gelmesinde büyük payı olan Ömer, deneyimlerini mutlaka Star'a da yansıtacaktır.
Sektörün en genç tepe yöneticilerinden olan Cem Aydın ile artık et ve tırnak gibiler.
Aylardır Star için harıl harıl çalışıyorlar.
İşe logodan başlamışlar.
Birlikte, Arjantinli genç bir ekibe yaptırılan yeni Star logosunun versiyonlarını izledik.
Şu andaki logoya göz alışkanlığı olduğu için ilk bakışta yenisi bana soğuk geldi.
Genelde hep böyledir.
Bir zamanlar Show da siyah zemin ağırlıklı ve "Dıb dıbı dıb dıp" diye giden müzik eşliğindeki logosuyla beynimize kazınmıştı.
Logosunu değiştirdiğinde ilk anda hepimize itici gelmişti.
Ancak zamanla eski logonun aslında ne kadar ilkel olduğunu hissetmiştik.
Star'ın yeni patronajla ilk olarak logodan işe başlaması bana çok mantıklı geldi.
Zira yıllarca Cem Uzan döneminde bir Silah olarak kullanıldı Star TV.
Sabancı Çimento fabrikası aldığında karşısında makineli tüfek gibi Star kameralarını buldu.
Koskoca Sabancı bırakıp kaçmak zorunda kaldı o fabrikaları.
Cem Uzan siyasete girdiğinde, seçim meydanlarında da bir silah olarak kullandı kanalı.
Türkiye'nin en çok izlenen dizisini, seçim konuşmaları öncesi yayınlamak üzere transfer edip siyasi şovunun reytingini arttırmak için ter döktü.
Taa o zamanlardan kalma Star'a karşı bir soğukluk hakim izleyici beyninde.
Yeni gelenler ne yapsa ivme kazandıramıyor, Cem Uzan iticiliğini kıramıyor.
Şahenk grubunun beyin takımı bunu keşfetmiş olmalı ki; işte bu yüzden logodan başladılar işe.
Haberleri kısalttılar, Uğur Dündar'ı da almadılar kadroya.
Çünkü Dündar en uzun bülteni yapıyor, dizilerin geç girmesine ve reyting kaybına yol açıyordu.
Şimdi Şampiyonlar Ligi'ne de veda edecek Star.
Çünkü bir hafta dizi, bir hafta maç zarar veriyor.
Zira 15 günde yayınlanan bir dizi unutulup gidiyor.
Star'dan ayrılırken edindiğim intiba şuydu;
"Radikal kararlar almış yepyeni bir kanal reyting savaşında ben de varım diyor".