SAVAŞ AY

SAVAŞ AY

Tarihi 29 Mart 2011

Bilecik'te tren zenginliği

Yakındır...
Tren hem hoş gelecek hem de "odaları" da boş değil dolu dolu gelecek.
Nasıl dolmasın? 3 saatte Ankara- İstanbul arasını yutup menzile ulaşan hızlı trene hangi yolcu binmez?
Tayyarelerin bile pabucu dama atılırsa şaşmam.
Adı "hızlı" diye inşaatı da aynı hızla bitemez elbet. Sakarya Kavşağı'ndan Bilecik içlerine, Mekece, Bozüyük kısımlarına kadar yol boyu gördüğüm dev inşaatlar bunun göstergesi. İğneyle kuyu kazmak değilse de o dağları, kayaları oyup tüneller açmak, insanı "dağ delen Mecnun" dellenmesine savurur valla.

Bilirmişim gibi

Mühendisler anlatıyor, mevki, durak, istasyon adları veriyor ben sanki bölgeyi çok iyi biliyormuşum gibi kafa sallıyorum.
Diyorlar ki; - Savaş Bey projeye göre Bozüyük ilçe sınırları içine Güney Doğu istikametinde Otosan'ın kuzeyinden giriş yapacak olan Hızlı Tren, Kovalıca Bayırı'nı 4 kilometrelik tünelle geçerek İçköy bölgesinden çıkacak.
- Hımmm demek İçköy'e çıkacak, güzel.
- İçköy, Yaylacık, Manişar, Sümbüldede mevkilerini takip edecek, Sümbüldede Bayırı'nı 1200 km'lik tünelle geçecek.
- Ne hoş, ohh!..
- Sonunda da Bursa Yolu Kavşağı'na ulaşacak.
- Sonra?
- Kavşağı 850 metre uzunluğunda viyadükle üstten geçecek, Bozüyük Yarı Açık Cezaevi arkasındaki Hasırcıkaya Tüneli'ne girecek.
- Tünele öyle mi?
- Evet. Ardından Ayvalı İstasyonu Bölgesi'nde çıkacak.
Viyadük şeklinde yeni yapılan Duble Yolun paralelinde gidecek.
- Toplam kaç tünel yaptınız hocam say say bitiremedim valla güzergâhta.
- Görmedikleriniz de vardır. Mesela Derbent Boğazı ve Karasu Vadisi'ni toplam 24 tünelle geçecek.
- Gecikme var mı?
- Bir dönem Ahmetpınar Köyü'nün alt kısmından geçen bir tünelimizin çevresinde ve giriş kısmında heyelanlar yüzünden çatlaklar oluştu. Bu nedenle güzergâh değişiklikleri yapıldı.
Bunlar süreç içinde doğal karşılanacak gelişmelerdir.

Proje ne

Benim yol üstünde gördüklerim devede kulakmış meğer. Dediler ki, "Hele ilk sefer tam anlamıyla yapılsın, hele siz de yolcumuz olun, bakın daha ne mucizelere tanık olacaksınız Savaş Bey." Sorunca da anlattılar. "Ankara- İstanbul arasını 3 saate indirecek Yüksek Hızlı Tren Projesi'nin ikinci etabı olan, İnönü-
Köseköy arasındaki çalışmalarda 54 kilometre uzunluğunda 35 tünel ve 12 kilometre uzunluğunda 30 viyadük bitirilmek üzere. Çinli ve Türk CRCC,CMC, Cengiz İnşaat, 4-IC İçtaş İnşaat Konsorsiyumunun yaptığı dev bir projedir bu.
Hayata geçtiği anda Bilecik önemli bir cazibe merkezi olacak. Daha birinci etap tamamlandığında bile 4 bin 500 sefer yapılmış, dünyanın etrafını 18 kez dolaşacak mesafe kat edilmişti. Bu mucize değil de nedir Savaş Bey?"

ÇOK ŞÜKÜR BODRUM
Bodrum Belediye Başkanı Mehmet Kocadon'a takılırım bazen.
- Başkan kalabalık görsün diye ağır çalışmaları yazın yapıyorsun ama şantiyede tatil yapmış gibi oluyoruz.
Gülerek yanıtlar Başkan: "Sen Bodrum'a kışın ya da bahar aylarında gelsen çalışmaları görürdün Savaş Abi."
Meğer doğruymuş söyledikleri.
Evin akan çatısı yüzünden hafta sonu gittim arada 'bahar çalışmalarını' da gördüm belediyenin. Söz timsali asfalt çalışmasını sezon başlamadan bitirmek için gece-gündüz çalışıyorlar. Cevat Şakir Caddesi, Neyzen Tevfik Caddesi ve Cumhuriyet Caddesi'ndeki mermer döşeme işleri de gayetle hoş oluyor.