Otomobili teknoloji uçuruyor

Motorsporlarında pilotların arkasındaki teknik ekip sanki bir uçağı uçururcasına detaylı ve yoğun bir bilgi akışını analiz edip sürprizlere hazırlık yapıyor

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 02 Ekim 2014 Güncelleme 02 Ekim 2014, 01:21
Otomobili teknoloji uçuruyor

İÇİNDEKİLER

Otomobil sporları hem otomobil kültürünün yayılmasına destek oluyor hem de yarışçılara destek oluyor. Otomobil sporlarında takımların teknolojiyi nasıl kullandığını yerinde izlemek için Sicilya'da Pergusa pistinde düzenlenen Avrupa Binek Otomobiller Kupası (ETCC) bu sezonki son yarışını yakından izleme şansı elde ettik. Türkiye'de otomobil kültürünün yayılmasında son derece etkili olan Borusan Otomotiv Motorsport takımı Avrupa Binek Otomobiller Kupası'nda (ETCC) Türkiye'yi başarıyla temsil etti. Türkiye'nin deneyimli ve şampiyon pilotu milli sporcu Aytaç Biter'i zaten Toshiba'nın yıllardır dağıtıcılığını yaptığı için yakından tanıyoruz. Biter yıllarca Türkiye'de elde ettiği şampiyonluklar dışında Avrupa'da 2 kez kürsüye çıkarak Türkiye'yi başarıyla temsil etti. 30 yaşından sonra 2001 yılında bir müşterisinin önerisiyle pist yarışlarına başlayan Biter, büyük emek verdiği ve tutkuyla yaptığı sporu milli sporcu olarak devam ettiriyor.

ANINDA KARAR VERMELİ
Aytaç Biter pistlerde yarışmaya geç başlamış milli sporcu. Profesyonel olarak bu işi yapmasa da diğer sürücüler kadar işinde ciddi ve tutkulu. Her yarıştan önce YouTube üzerinden o pistteki yarışları inceliyor. Pergusa pistinde olmadı ama varsa simülasyonunda sürücü koltuğunda pisti karış karış ezberliyor. Toshiba ile tutkulu marka ilişkisini kullandığı kameralar, monitör, bilgisayar ve disklerle pistlere de taşımış. Pergusa yarışına Toshiba'nın üst düzey yöneticileri de ziyaret ediyor. Yani işinde olduğu gibi pistlerde de ciddi çalışmasıyla fark yaratıyor.

ŞAMPiYON TAKIM HER AN HAZIR
TAKIMIN başında temkinli, tutku dolu beyni ve milli sporcu İbrahim Okyay var. Deneyimli şampiyon pilotu, milli sporcu Aytaç Biter, profesyonel disipliniyle ama amatör ruhla defalarca kürsüye çıkmış.

SÜRPRİZE YER YOK
Pergusa'da kürsüye çıkan, 1997 doğumlu, henüz ehliyeti olmayan şampiyon pilotu milli sporcu Kaan Önder, takımın geleceği. Takım menajerliğini Tolga Özakıncı yapıyor. Her sorunu güler yüzüyle çözen iletişim sorumlusu Tuğçe Erdemli, takımın moralinin yukarıda kalmasını sağlıyor.
Her sürprize karşı tetikte bekleyen mekanik sorumlusu Ali Zor ve Recep Özaltun her zorluğun üstesinden geliyor.
Takım İzmir'deki Türkiye Pist Şampiyonası'ndan Pergusa pistine zamanında gelmesini lojistik sorumlusu, Hüseyin Toka'nın maharetine borçlu.
İTALYAN TEKNİKER
Takımın Pergusa'da destek aldığı İtalyan mekanik ekibinin başında güler yüzlü yarış mühendisi Lorenzo Volgemunt var.

Otomobil sürekli GÖZLEM ALTINDA
Motordan lastiklere aracın her bölgesinde sıcaklığın anlık ölçülmesi, aracın farklı noktalarından görüntü kaydı yapılması, aracın nerelerde zorlandığının belirlenmesi ve tüm bilgiler sadece bir USB bağlantısı ile bilgisayara aktarılıyor.
Uzaktan kumandanın LED arayüzü Camileo X-Sports kameranın durumunu farklı ışık kombinasyonları ile gösteriyor ve kullanıcıların fotoğraf ve video modları arasında anında geçiş yapabilmelerine imkan tanıyor. 3 metreye kadar su geçirmezlik, 1.5 metreye kadar darbeye dayanıklılık ve 5 saate kadar pil ömrü ile bu sağlam ve kullanışlı kumanda her an elinizin altında ve aksiyon için hazır.

EHLiYETi OLMAYAN ŞAMPiYON
9 YAŞINDA ailesinin teşvikiyle yarışmaya başlayan Kaan Önder, gelecek yıl Ocak ayında 18 yaşına girecek. Borusan takımına 13 yaşında katılan Kaan'ın her yarışını babası da pistte heyecanla takip ediyor.
Profesyonel çalışması, kendisine güç sağlayacak her sporu yapıyor.
Belki futbol sahalarında aynı ciddiyetle çalışan bir futbolcu olsa Türkiye bir Cristiano Ronaldo kazanırdı.
Ancak o, tutkusuyla Türkiye'yi Avrupa ve dünyada podyumlara taşıyacak gibi görünüyor. ETCC'de ilk kez podyuma Pergusa'da çıktı. Türkiye'nin
en genç şampiyonunu gelecekte yenileri bekliyor.


TİMUR SIRT