Duyguları uçurdu

Reklamlarında dünya starlarını oynatan THY, bu kez Iğdırlı çocuklarla kamera karşısına geçti; izleyenlerden tam not aldı. Hayalleri peşinden koşan çocuklar herkesi duygulandırdı

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 25 Nisan 2014 Güncelleme 25 Nisan 2014, 00:00
Duyguları uçurdu

İÇİNDEKİLER

Türk Hava Yolları (THY), yeni reklam filmiyle gönülleri bir kez daha fethetti. NBA oyuncusu Kobe Bryant ve Barcelona'nın yıldız futbolcusu Lionel Messi'nin rol aldığı izlenme rekoru kıran reklamların ardından THY, bu kez Iğdırlı çocukların başrolünü paylaştığı reklam filmiyle gündem oldu. Öyle ki, Iğdırlı çocukların hikayesi, Kobe ve Messi'den daha çok sevildi. THY'nin, hayallerinin peşinden koşan tüm çocuklara armağanı olan yeni reklam filmi 23 Nisan'da yayınlanmaya başladı.

EKRANA KİLİTLENDİK
Tüm televizyon kanallarında aynı anda yayınlanan reklam, küçük-büyük her yaştan herkesi ekrana kilitledi. Çok istenirse her şeyin başarılacağına dikkat çekilen reklamda THY, bu ülkenin çocuklarına olan güveninin altını bir kez daha çiziyor. İzleyenlerin duygularına dokunan reklam filmi, Anadolu'nun küçücük bir köyünde yaşayan ama büyük hayalleri olan dört çocuğun hikayesini anlatıyor. Çocuklar, köylerinden tüm dünyaya ulaşabilmesi hayal ediyor.

TAHTADAN KULE
Fakat bunu başarmanın tek bir yolu var; o da bir havaalanı kurmak. Hayallerini gerçekleştirmek için hemen işe koyulan çocuklar tahtadan kule, lambalardan da havaalanı yolu yapıyor. Reklam, eğlenceli, bir o kadar da duygusal konusu ile umut dolu bir hikaye sunuyor.



RAKAMLAR DA YÜKSELİŞTE
2002 yılında iç hatlarda 26 kente, dış hatlarda 77 ülkeye uçan THY, 2014'te iç hat sayısını 43'e, dış hat sayısını ise 106 ülke ve 204 noktaya çıkardı. 2003'te yolcu sayısı iç ve dış hatlarda 5'er milyondan toplam 10 milyon iken, 2013'te bu rakam iç hatlarda 21 milyona, dış hatlarda 28 milyona ulaştı. Yani geçen yıl THY'nin taşıdığı toplam yolcu sayısı 49 milyona çıktı. THY'nin bu yılki hedefi ise iç ve dış hatlarda yolcu sayısını toplam 60 milyona yükseltmek.

ROTA DEĞİŞİYOR

'Türkiye'de uçmadığımız tek bir yer kalsa, dünyada en çok noktaya uçmuşuz ne fayda' sloganıyla hazırlanan reklam filmi izleyenleri ağlattı. Reklam filminde Iğdır'a uçak gelmesini isteyen çocukların kendi kurdukları havaalanı gözüküyor. Iğdırlı çocuklar uçakların Iğdır'a inmesi için uğraşıyor. Filmin sonunda ise uçak rotasını Iğdır'a çeviriyor. Son sahnede uçağın kaptanı çocukları selamlıyor.

FİLM TADINDA
Yapım süresi 3 ayı bulan reklam filmi, Lowe İstanbul reklam ajansı tarafından hazırlandı. Kısa film tadındaki reklamın yönetmen koltuğunda Bahadır Karataş oturdu.