ÇİFTE DENETİM YAPILIYOR
BDDK, banka müşterilerini korumak için eylem planı hazırlarken; Gümrük ve Ticaret Bakanlığı da bankaların Tüketici Kanunu'na uyumlarını incelemeye aldı. Finansal Tüketicinin Korunması Eylem Planı ile yaptırımların ağırlaştırılması öngörülürken, tüketici aleyhine davranışlar önlenecek.
KİŞİSEL BİLGİLER KORUNACAK
MÜŞTERİYE ait kişisel bilgilerin korunması için bir dizi tedbir alınacak. Bilgi paylaşımı konusunda yetkili kuruluşlar dışında, müşterilere ait bilgiler müşteri rızası olsa bile herhangi bir şekilde satılamayacak, aykırı davrananlar hakkında yaptırımlar ağırlaştırılacak. Tüketicinin kendisine ait sırrın açıklanmasına izin vermesi için de yazılı talimat vermesi zorunluluğu getirilecek.
BANKALAR MERCEK ALTINDA
Gümrük Bakanlığı; sözleşmeler, kredi kartı ücretleri konusundaki şikayetleri dikkate alarak, 30 banka hakkında inceleme başlattı. Bazı bankaların Tüketici Kanunu'na uyumlu hareket etmediği belirlenirken, 150 milyon liraya yakın ceza kesildi, bazılarının incelemesi ise yıl sonunda tamamlanacak. Yeni yasa ile her türlü ücret, hizmet ve ürün için tüketici onayı zorunluluğu bulunuyor. Yasa, 'para yatırma, erteleme komisyonu, kredi kartı gecikme bildirimi' gibi başlıklarda ücret alınmasını yasaklıyor. Onay zorunluluğuna karşın sürpriz ücretler çıkartılabiliyor.
Hazal ATEŞ