Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanı Tayfun Acarer, mobil ve sabit hat ile kablo ve uydu-TV abonelikleri sırasında tüketicilerin zaman zaman mağduriyet yaşadığını belirtti. Şikayetlere konu olan talep ve onay dışı aboneliklerin genellikle bayi kanalıyla gerçekleştiğinin belirlendiğini söyleyen
Acarer, "Tüketicilerin, bayi kanalıyla irade beyanları dışında yapılan birtakım hizmetlere ilişkin aboneliklerini engellemeyi amaçlıyoruz" dedi.
Acarer, aboneliğini feshetmek isteyen tüketicilerin başvurusunu bayiler aracılığıyla yapması durumunda, zaman zaman
işlemin gerçekleştirilmediğinin tespit edildiğini kaydetti. '
Fesih talebinde bulunduğuna' dair belge verilmesinin faydalı olacağının düşünüldüğünü dile getiren
Acarer, "Tüketicilerin korunması amacıyla bayinin bu belgeyi vermesi uygun olacaktır" diye konuştu.