LONDRA'YA UZANACAK
Başbakan Ahmet Davutoğlu da, "2002'de AK Parti iktidara gelene kadar yaklaşık 40 yıl yeni bir demiryolu hattı açılmamıştı. Şimdi 2002'den bu yana bin 895 kilometre demiryolu hattı yapıldı. Bir anlamda Türkiye'nin bütün coğrafyaları bölgeleri, birbirine irtibatlandırıldı" dedi. Konya-İstanbul hattının açılışının, başka bir bir ufku da beraberinde getirdiğine işaret eden Davutoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: "Karaman, Mersin, Gaziantep hattıyla, Edirne'den Gaziantep'e kadar uzanacak hat, yine Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattının Marmaray ile birleşerek, Doğu, Batı ekseninde, bu sefer Avrupa içlerine kadar, Londra'ya gidecek hatlar... Hep bunlar büyük istikbalinin müjdeleridir. Bu demiryolları üzerinde ülkemizi Asya ile Avrupa arasında, Akdeniz ile Karadeniz arasında, Ortadoğu, Balkanlar, Kafkaslar arasında gerçek bir ulaşım üssü haline getireceğiz, inşallah." Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan ise, hatla 2 şehir arasını 4 saat 15 dakikaya düşürdüklerini belirterek, "Önümüzdeki aylarda 4 saatin altına düşüreceğiz. Ocak sonu itibariyle aşamalı olarak saatte 300 kilometre hız yapan trenleri devreye sokmaya başlayacağız" diye konuştu.
İSTANBUL ANKARA 75 DAKİKA
Bakan Elvan, Ankara-İstanbul hattının şu an 3.5 saat sürdüğünü anımsatarak, "Bunu çok daha kısaltacak bir başka projemiz var. Doğrudan Ankara'dan İstanbul'a, Eskişehir'e uğramadan giden bir Yüksek Hızlı Tren. Sincan'dan aşağı yukarı 280 kilometrelik bir mesafe var, saatte 350 kilometre hız öngörüyoruz" dedi. Böylece 2 şehir arasında mesafenin 1.5 saate, hatta 1 saat 15 dakikaya düşeceğini kaydeden Elvan, "Yap-işlet-devret modeli çerçevesinde taliplisi olursa 2015'te başlayabiliriz" diyerek, 2019 yılı itibariyle projenin tamamlanabileceğini dile getirdi. Elvan, projeye şu ana kadar 5-6 firmanın ilgi gösterdiğini söyledi.