'BİLGİLENDİRME ŞART'
Elektrik dağıtım şirketlerinin işletme kodu değişikliklerini vatandaşa bildirmek zorunda olduğunu söyleyen Elektrik Mühendisleri Odası Enerji Birim Koordinatörü Olgun Sakarya, "Tüketici hizmetleri yönetmeliğinde de abonelerin bilgilendirilmeleri gerektiği açık bir şekilde belirtiliyor. Bilgilendirmeyip, elektriği kesmeleri ve bir de açma-kapama bedeli istemeleri haksız kazanç doğuruyor" dedi. Birçok firmanın da elektrik kesintilerini kanuna aykırı olarak gerçekleştirdiğini söyleyen Sakarya, şunları kaydetti: "Firmalar önce elektrik faturasını gönderir. Burada son ödeme tarihi yazar. Vatandaş bu tarihe kadar ödemediği takdirde dağıtım firması, yazılı olarak ikinci bir bildirimde bulunmak zorundadır. Bu bildirime rağmen vatandaş 5 gün içinde borcunu ödemezse ancak o zaman elektriği kesilebilir. Son ödeme tarihi geçti diye direkt elektrik kesilemez. Bazı firmaların bu yazılı bildirim şartına uymadığı görülüyor." Vatandaşın faturalarına yansıtılan kayıp-kaçak bedelinin de başlı başına bir hata olduğunu ifade eden Sakarya, "Dürüst vatandaşı mağdur eden bir uygulama. Haksız bir uygulama" diye konuştu. Sakarya, vatandaşların hukuksal süreci başlatarak, zararlarını karşılayabileceğini, haksız yere ödedikleri açma-kapama ücretlerini geri alabileceğini sözlerine ekledi.
KANUNA AYKIRI
Yargıtay, elektrik dağıtım şirketlerinin vatandaşlara gönderdiği faturada 'kayıpkaçak bedeli yansıtmasının' hukuka aykırı olduğu yönünde karar vermişti. Öte yandan Gölcük 2. Asliye Hukuk Mahkemesi de, dağıtım, iletim sistem kullanım, kayıpkaçak, perakende satış hizmet (PSH) ve sayaç okuma bedellerini, kanuna aykırı bulanarak vatandaşa iadesini istemişti.