Bedeni hasarlar zararı artırdı

Sompo Japan Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Şenol Ortaç, trafik sigortasındaki belirsizliğin bedeni hasarlardan kaynaklanması sebebiyle, çözümün de bu alanda olması gerektiğine inandığını söyledi

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 21 Ekim 2014 Güncelleme 21 Ekim 2014, 00:00
Bedeni hasarlar zararı artırdı

İÇİNDEKİLER

Sompo Japan Sigorta Bireysel Teknik ve Finansal Kurumlar Genel Müdür Yardımcısı Şenol Ortaç, trafik sigortalarında sektörün yaşadığı kâr problemi hakkında görüşlerini bildirdi. Bu konudaki temel sıkıntının bedeni hasarlarda yaşanan belirsizlikten kaynaklandığının altını çizen Ortaç, maddi hasarlarda önemli bir sorun olduğunu düşünmediğini belirtti. Ortaç, direkt tazmin sisteminin sadece maddi hasarların ödenmesini konu aldığını, bu nedenle olası bir direkt tazmin sistemine geçişin trafikte yaşanan belirsizliğe çözüm olmayacağını söyledi. Belirsizliğin bedeni hasarlardan kaynaklanması sebebiyle çözümün de bu alanda olması gerektiğine inanan Ortaç, benzer problemlerin dünyanın birçok ülkesinde daha önce yaşandığını kaydetti. Şenol Ortaç, trafik ürününün özellikle Avrupa pazarında yüksek teminat limitleri ile satıldığını vurguladı ve ortalama primlerin epey yüksek olduğunu ifade etti. Ortaç, şöyle konuştu: "Avrupa dışı pazarlarda farklı uygulamalar da mevcut. Brezilya pazarında bedeni hasar teminatının zorunlu olduğu bir poliçe mevcut. Düşük bir limite sahip olan bu poliçede kişiler talep etmesi halinde sadece bedeni hasarlar veya maddi hasarlar için daha yüksek bedelli bir ürünü ihtiyari olarak satın alabiliyor. Biz de sektör olarak belki benzer uygulamalara gidebiliriz diye düşünüyorum."

DOĞRU FİYATLANDIRMA
Sompo Japan Sigorta
'nın kurulduğundan beri sürekli kâr etmeyi başaran bir şirket olduğunu belirten Şenol Ortaç, şirkette özellikle bireysel ürünlerde ürün içeriği, hizmet anlayışı ve doğru fiyat politikaları sayesinde hem müşterisini hem de acentelerini memnun etmeyi becerebilen bir yönetim anlayışı bulunduğunu söyledi. "Uzun yıllardan beri sürdürülen bu memnuniyet doğal olarak şirketin büyümesini de tetikliyor. Ayrıca başarılı bir satış ekibimiz var. Acentelerimiz ile ilişkilerimiz, satış kampanyalarımız, tanıtım faaliyetlerimiz büyümemize destek oluyor. Biz büyüme ve kârlılığı eş zamanlı gerçekleştirebilen ender şirketlerden biriyiz" diyen Ortaç, bu yılın hem üretim açısından, hem de kârlılık açısından hedefleri doğrultusunda ilerlediğini belirtti. Ortaç, özellikle oto sigortalarında devam eden kampanyalarının önemli bir başarı yakaladığını sözlerine ekledi.