Duman savaşı fiyat kırdı

Sigara yasağı fiyat rekabeti getirdi. JTI, 2 liralık indirime gitti. Gözler diğer firmalara çevrilirken, Maliye takibe geçti

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 13 Mayıs 2014 Güncelleme 13 Mayıs 2014, 00:00
Duman savaşı fiyat kırdı

İÇİNDEKİLER

Türkiye'nin son yıllarda kapalı yerlerde sigara içme yasağıyla önemli oranda müşteri kaybeden sigaracılar, pazar payı mücadelesini fiyat üzerinden yapmaya başladı. Ancak bu kez sigaracılar, bu rekabeti geçtiğimiz yıllardaki gibi düşük segmentteki markalarda indirim yapmak yerine, yüksek segmente taşıdı. Yıllık 4.6 milyar adet sigaranın satıldığı Türkiye pazarının en önemli oyuncuları arasında başlayan fiyat rekabetinde Japon JTI, 2 liralık 'indirimle' ilk hamleyi yapan taraf oldu. Üst segmentteki sigara markasında fiyatı 8.5 liradan 6.5 liraya indiren JTI'ın bu hamlesinin, ürünlerinin önemli kısmı 6.5 lira seviyesinde olan ve Tekel'i satın alan BAT'ın müşterisini ele geçirmek için olduğu ifade ediliyor. JTI'ın yaptığı indirimi Maliye dikkatle izlemeye başladı. Üst segmentteki sigaranın fiyatında yapılan her 1 liralık indirim devlete 80 kuruş vergi kaybı olarak yansıyor. Uzmanlar, Maliye'nin vergiyi artırabileceğini belirtiyor.



İbrahim ACAR