Tüketici kredisi sözleşmeleri ve kredi kartı sözleşmeleri Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 6. maddesi uyarınca en az 12 punto ve koyu siyah harflerle yazılacak.
Faiz ve ücret değişikliklerinin müşteriye en az 30 gün önce bildirilmesi zorunluluğu getirildi. Müşteri, yeni dönem başladıktan 10 gün sonrasına kadar ürünün veya hizmetin kullanımından vazgeçebilecek.
En az 180 gün hareket görmeyen kredi kartları, vadesiz mevduat ve özel cari hesaplardan ücret alınmadan önce, müşteriye 30 gün içinde ilave maliyete katlanmaksızın hesabı kapatma hakkının bulunduğu aksi takdirde bankanın ücret tahakkuk ettirebileceği ve/veya ürünü/hesabı/hizmeti kapatılabileceği hususunda bilgilendirme yapılacak.
Düzenlemeler 1 Eylül 2013'ten itibaren geçerli olmakla birlikte, müşterilere maddi yükümlülük doğuran hususlarda yapılacak değişiklikler için getirilen bildirim ve bilgilendirme yükümlülükleri bu tarihten önce yapılmış sözleşmeler için de uygulanacak.
Mevduat sahiplerinin Hakem Heyeti'ne başvuru süresi 30 günden 60 güne çıkarılarak müşterilere daha uzun süre tanındı.
HAKEM HEYETİNİN SÜRESİ 90 GÜNE ÇIKTI
Mevduat sahiplerinin başvurularında artış olması dolayısıyla, Müşteri Hakem Heyeti'nin başvuruyu sonuçlandırma süresi 30 günden 90 güne çıkarılarak, ihtilaflı hususların sonuçlandırılması konusunda Hakem Heyetine daha uzun süre verildi. Bankalara ise müşteri şikayetini üyesi olduğu birliğin heyetine iletme hakkı olduğu hususunda 60 gün içinde müşterilerini bilgilendirme yükümlülüğü getirildi.