TEŞEKÜR YAĞIYOR
İDO hakkında vatandaşlardan gelen şikayet, istek ve taleplere, 24 gün hiç ara vermeden gazetemiz TAKVİM'de yer verdik. Gelen tepkilerin artmasının ardından, İDO geri adım atıp uyguladığı sistemde bazı değişiklikler ve indirimler yapmak zorunda kaldı. Bu gelişmeler üzerine, günlerdir sesi olduğumuz vatandaşlar, gazetemizi telefon yağmuruna tutarak, TAKVİM'e teşekkürlerini iletti. Gazetemizi arayan vatandaşların bazıları şunları söyledi: Kişisel tepkilerimiz sonuç vermedi. TAKVİM'in devreye girmesi ile nihayet fiyatlar ucuzlayacak. İDO kredi kartımdan fazla para çekmişti ve aylarca geri ödemedi. Ama gazetenizde olaya yer vermenizin hemen ertesi günü, İDO hesabıma parayı yatırdı. Artık uçak bileti fiyatına seyahat etmeyeceğiz. TAKVİM Ailesi'ne teşekkürler. Haberlerinizin ardından çağrı merkezlerindeki görevlilerin bile bizlere yaklaşımı değişti. Defalarca İDO yönetimine dilekçe gönderdim. Bir sonuç alamadım. Ama artık sizin sayenizde muhattap alınıyoruz. Hiçbir gazete halkın sesine kulak vermezken; TAKVİM bizim sesimiz oldu. Binlerce teşekkür ediyoruz.
NE YAZDIYSA O
Takvim'in gündeme getirip 'değiştirin' çağrısı yaptığı birçok skandal uygulama İDO tarafından geri alındı...
Gazeteniz Takvim'in günlerce manşetlerine taşıdığı skandallarla ilgili olarak İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO) önceki gün geri adım attı ve indirim kararı aldı. İDO'nun yaptığı sistem değişikliklerinde, TAKVİM'in tek tek yazdığı haksızlıkların ve vatandaşların taleplerinin yer alması dikkat çekti. İşte TAKVİM'in yazdığı aksaklıklar ve onlarla ilgili alınan kararlar: "Esnek ve dinamik fiyat sistemi büyük haksızlıklara yol açıyor" dedik; vatandaşın tepkilerini yazdık. İDO ilk olarak bu sistemden vazgeçip, fiyatları sabitlediğini açıkladı. "Şoföre ayrı, arabaya ayrı bilet parası alınıyor" dedik. İDO bu uygulamayı kaldıracağını açıkladı. "Pencere kenarı, koridor, daha konforlu koltuk gibi yerler ayrılıyor, insanlardan haksız yere fazla para alınıyor, yolcu arasında ayrımcılık yapılıyor" dedik. İDO bu tür ayrımları yapmaktan vazgeçtiğini açıkladı. "Daha fazla para veren yolcuya ayrıcalık tanınıyor" dedik. İDO bu ayrıcalıkları da kaldırdı. "İnternet sitesi doğru çalışmıyor, çağrı merkezi insanları pahalı bilete yönlendiriyor" dedik.
Hamdi Akın, öncelikle internet sitesindeki karmaşıklığın düzeltileceğini söyledi. "Araçla bir ailenin yolculuğu uçaktan pahalı" dedik, fiyatları ortaya koyduk. İDO bu konuda geri adım atıp, sabit fiyatla ücretleri 124 TL'ye kadar düşürdü.
SIRADA NE VAR
İDO'nun haksız uygulamalarından bir çoğu düzelirken, hâlâ aksaklıkların devam ettiği de yolcular tarafından bildiriliyor. İşte onlardan bazıları şöyle: Yolculardan bilet fiyatına ek olarak hizmet bedelleri alınmaya devam ediliyor. Gemilerdeki büfelerde fahiş fiyatlar aynen sürüyor. Gemilerde bazı büfelerde 'sistem arızalı' bahanesiyle fiş verilmiyor. Hafta içi-hafta sonu fiyat ayrımı devam ediyor.
Hafta sonu gidenler yüksek ücretle cezalandırılıyor.