Pes artık!

İDO hakkındaki şikayetler çığ gibi büyüyor. Kartından fazla para çekildiğini anlatan da, para ödeyip biletini alamadığını söyleyen de var

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 11 Temmuz 2012 Güncelleme 11 Temmuz 2012, 00:00
Pes artık!

İÇİNDEKİLER

İstanbul Deniz Otobüsleri'nin (İDO), şikayet yağan uygulamalarının ardı arkası kesilmiyor. Yüksek fiyat politikası ile vatandaşa uçak fiyatına yolculuk yaptıran İDO hakkında tepki yağıyor. Kimi vatandaşlar kredi kartından fazla para çekildiğinden, kimi de parayı ödediği halde 'listede isminiz yok' denilerek tekrar bilet almak zorunda bırakıldığından yakınıyor. Şikayetlere göre; İDO seferin kalkış saatini yanlış bildirdiği halde, yanan biletin parasını da ödemekten kaçınıyor. Biletinin iptalini, parasının iadesini isteyenler ise, müşteri hizmetlerini defalarca arayarak bir sonuç elde edemediklerini ifade ediyor.

ÜCRET İADESİ YAPMIYOR
GÜNDÜZ YAVUZER (DOKTOR): Biletimi iptal etmek istediğimde kesinti yaparak, 7 gün içinde ücreti iade edeceklerini söylediler. 1 ay geçti, hâlâ ses yok. En az 5 kere aradım, mail de attım. Her seferinde teknik sorunlardan bahsedip, oyalıyorlar. Parayı 2 saniyede kredi kartından çekiyorlar, ancak geri vermeye gelince ortada yoklar.

BİLET ORTADA YOK
AFŞİN BAYINDIR TOSUNLAR (BİLGİSAYAR İŞLETMENİ):
30 Haziran 2012 tarihinde İstanbul'dan Bursa'ya gitmek üzere İDOBÜS'ten 2 kişilik bilet aldım. Güzelyalı İskelesi'ndeki İDOBÜS logolo otobüsü bulduk. Ancak yetkililer listede ismimizin olmadığını söylediler. Elimizde biletin internet çıktısı olmasına rağmen, tekrar para verip bilet aldık.

KALKIŞ SAATİ YANLIŞ
ERCAN AYDIN (ESNAF):
29 Mayıs 2012'de internetten 5 bilet aldım. Mail atılan biletin üzerinde yazan kalkış saatine göre iskeleye gittik. Gemi çoktan kalkmış, kalkış saatini yanlış yazmışlar. Kendi hatalarından dolayı biletimiz yandı, paramızı da geri alamadık. Defalarca İDO'yu aradım. Hem Terminal Müdürlüğü'ne hem İDO'ya dilekçe verdim. Hâlâ bir dönüş yok.

AYNI BİLETE 2 KERE PARA ÖDETTİLER
SELAHATTİN ASLAN (MALİ MÜŞAVİR):
4 Temmuz 2012'de internetten toplamda 7 bilet aldım. Biletimin 1 tanesini istem dışı kaybettim. İDO'yu aradım, yeni bir bilet bastırmak istediğimi söyledim. Yetkili, tekrar bilet basamayacaklarını söyledi. Tüm uğraşlarıma rağmen parasını ödediğim biletimi tekrar basmadılar. Biletim yandı, tekrar bilet aldım. İDO'ya 3 kere şikayet dilekçesi yazdım. Defalarca aradım ama henüz bir dönüş olmadı.

KARTIMDAN FAZLA PARA ÇEKTİLER
NAZAN ATİLLA (MODELİST):
İnternetten 29 Mayıs 2012'de 3 adet bilet aldım. Hesap özetimde, kartımdan onayım olmadan fazladan 134 TL alındığını gördüm. Paramı geri istediğimde, beni sürekli oyaladılar. 3 hafta sonra hatanın kendilerinden kaynaklandığını ve parayı bankaya iade ettiklerini söylediler. Defalarca aramama rağmen hiç kimse bilgi vermedi. En sonunda 5 Temmuz'da paramın hesabıma yattığını gördüm.