Bankaların eli cebimizde

2011'de 20 milyar lira kâr eden bankaların en büyük geliri 17 milyar lira ile bizden aldıkları komisyonlar oldu. Şimdi de şifre SMS'leri için para alınacak

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 09 Şubat 2012 Güncelleme 09 Şubat 2012, 01:22
Bankaların eli cebimizde

İÇİNDEKİLER

Türkiye' de bankacılık sektörünün en büyük gelirleri yine tüketicinin cebinden çıkmaya devam ediyor. Birçok mahkeme kararına rağmen alınan kredi kartı aidatları, hesap işletim ücretleri, havale ve EFT'lere konulan komisyonlar, başka ATM'yi kullananlardan alınan paralar bankaların en önemli gelir kalemlerini oluşturuyor. Maliyetleri artan bankalar bu gelirleri artırmak için yeni yöntemler arıyor. Önceki gün bankacılık sektörünün kâr rakamları açıklandığında yine en büyük gelirin tüketiciden alınan paralar olduğu ortaya çıktı. Geçtiğimiz yıl toplam 19.8 milyar lira kâr eden bankacılık sektörü tüketiciden aldığı komisyonları ise yüzde 18.9 artırdı. Vatandaşın yaptığı işlemlerden toplanan para ise bir yılda 17.1 milyar lirayı buldu. Bankalar bu gelirlerinin üstüne yeni paralar eklemek için şimdi farklı arayışlara da başladı. İnternet bankacılığında kullanılması zorunlu olan SMS ile gelen şifreler de ücretli olacak. 2010 yılı başında BDDK tüm işlemlerde cep telefonlarına gelen SMS şifrelerinin kullanılmasını zorunlu hale getirdi.

YENİ MASRAF GELİYOR
Bu süre zarfında gönderilen SMS'lerin ücretlerini karşılayan bankalar şimdi bunu vatandaştan almaya hazırlanıyor. Sadece internet şubesine girişte değil yapılan hemen tüm işlemlerde kullanılan her bir SMS şifresi için 50 kuruş alınması gündemde. Bazı bankalar ise şifre cihazları ve akıllı telefon uygulamaları geliştirerek yine tüketiciye satıyor. Bazı bankalar da kampanya hazırlığını sürdürüyor.

TÜKETiCi HAKLI ÇIKTI
Banka müşterisi lehine bir karar daha. Konya'da konut kredisini yeniden yapılandıran bir vatandaş, bankanın 'ödeme tablosu değişiklik ücreti' adı altında aldığı paranın iadesi için başlattığı hukuk mücadelesini kazandı. Vatandaş, kesintinin yasal olmadığı gerekçesiyle Selçuklu Kaymakamlığı Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne başvurdu. Tüketiciyi haklı bulan hakem heyeti, paranın iade edilmesine karar verdi. Banka, Konya Tüketici Mahkemesi'ne iptal başvurusu yaptı. Mahkeme, bankanın başvurusunu reddetti.

EKONOMİ SERVİSİ