Reklamda acemi ama yüzde 50 büyüyecek

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 11 Ocak 2012 Güncelleme 11 Ocak 2012, 02:29
Reklamda acemi ama yüzde 50 büyüyecek

İÇİNDEKİLER

Hatalı çekimlerle yürüttüğü reklam kampanyasında "Reklamda acemi, çikolatada usta" sloganını kullanan Elit Çikolata, pazarda yüzde 50 büyüme hedefliyor. Elit Çikolata Genel Müdürü Burak Halimoğlu, 1924 yılında kurulan şirketin, 1990'lı yılların ortalarından itibaren ihracat yapmaya başladığını dile getirdi.
2 yılda 6 milyon euro yatırım yapıldığını, rakamın Şubat ayına kadar 7 milyon euroya çıkacağını belirten Halimoğlu, "30 adet perakende bayimiz, 50 ilde dağıtım yapıyor. Yılın ilk 6 ayında 70 ilde dağıtım yapan bir yapıya kavuşmayı planlıyoruz'' diye konuştu. Perakendede 10-12 yıldır bayram ağırlıklı çalıştıklarına değinen Halimoğlu, "12 ay boyunca tüketiciyle buluşmayı ve 3 yıl içinde ilk 5 marka içinde anılmayı hedefliyoruz. 2011'de yüzde 47 büyüdük, 2012 için yüzde 50 hedefledik" dedi. Halimoğlu, satışlarının içinde ihracatın yüzde 17 olduğunu, 35 ülkeye ihracat yaptıklarını ifade ederek, 2011 yılını, 10 bin ton üretim-satış ve 100 milyon lira ciro ile kapattıklarını söyledi.

YILDA 2 KİLO YİYORUZ
Pazara ilişkin bilgi de veren Halimoğlu, Türkiye'de kişi başı çikolata tüketimi 2 kilo iken, Avrupa ülkelerinde 8-14 kilogram olduğunu belirterek, pazarın dünyada yüzde 2, Türkiye'de yüzde 10-12 civarında büyüdüğünü anlattı. Halimoğlu, Türkiye'deki büyüme eğiliminin 5 yıl daha süreceğine işaret ederek, 2.8 milyar dolarlık bir pazar bulunduğunu kaydetti.