Görsel şölen

Şölen Çikolata herkesin yaptığının tersini düşündü; reklamlarında kız yerine yakışıklı yabancı erkeklere rol verdi. Satışları 3 ayda yüzde 357 artış gösterdi...

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 31 Aralık 2011 Güncelleme 31 Aralık 2011, 01:53
Görsel şölen

İÇİNDEKİLER

Reklamda güzel kadın modası geçiyor. Çikolata markası Şölen, tamamen yakışıklı erkek modellerin rol aldığı reklam filmleriyle satışını yüzde 357 oranında yükseltti. İspanyol, İtalyan ve Fransız erkek modellerin oynadığı reklamlarla gündeme gelen çikolata ve bisküvi üreticisi Şölen, süpermarket kanalındaki cirosunu yüzde 357 artırdı. Çikolatanın asıl hedef kitlesi olan kadınlara hitap ettiklerini söyleyen Şölen Pazarlama Direktörü Şenol Keserlioğlu, "Biscolata Starz grubundaki ciromuz yüzde 97 arttı. Şimdi aynı sonuçları Biscolata Mood için bekliyoruz" dedi. Bugüne dek kadınlar için bu denli cesur bir kampanya yapılmadığının altını çizen Keserlioğlu, "Reklam filmi Youtube'da 200 bin kez izlendi. Biscolata Mood kampanyasında bunu geçtik" şeklinde konuştu.

KADINLARIN ETKİSİ
İlk Biscolata Starz kampanyasında 2 hafta içerisinde, Biscolata'nın facebook sayfasındaki üye sayısının iki katın üzerinde büyüme kaydettiğini, 300 bin kez de tweet atıldığını dile getiren Keserlioğlu, "Kadınların gönlünü fethettik" ifadesini kullandı.

FRANSIZ'A BOYKOT
Fransız modelin oynadığı reklamın tam da sözde Ermeni soykırımını tanıyan yasa gündemdeyken yayından kaldırılmasını Şenol Keserlioğlu, şöyle değerlendirdi: "Kampanyanın ilk 2 haftasında her 3 versiyonu da çok yoğun bir frekansta kullandık. İçinde bulunduğumuz dönemde kullandığımız ikili versiyon hedef kitlemizin genel tercihleri sonucu oluştu. Ancak ileriki dönemlerde farklı versiyon kombinasyonları ile de yayında olmayı planlıyoruz. Türk kadını özellikle İspanyol modeli beğendi."



KAZANDIĞIMIZI YEDİK
Türk halkı yılın 3'üncü çeyreğinde kazandığının en büyük bölümünü gıda ve içecek harcamalarına ayırdı. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre; 2011 yılı 3'üncü çeyrekte ailelerin yurt içi tüketimi yüzde 16.5 artarak 251 milyar 17.7 milyon lira oldu. Tüketiminin dağılımına bakıldığında, ilk sırayı 64.5 milyar lira ile gıda, içki ve tütün harcamaları aldı. Bunu 45.8 milyar lira ile ulaştırma ve haberleşme hizmetlerine yapılan harcamalar, 44.9 milyar lira ile konut, su, elektrik, gaz ve diğer yakıtlara yapılan harcamalar izledi. Bu dönemde sağlığa 7.4 milyar gitti.

Pınar ÇELİK