SORUN ANINDA ÇÖZÜLECEK
Bankalar, geçen yıl kredi kullandırdıkları müşterilerden peşin aldığı ücret ve komisyonlarla birlikte bankacılık hizmetlerinden yaklaşık 14 milyar lira gelir elde etti. Ücret, komisyon ve hizmet bedeli adı altında müşterilerden 70'e yakın işlem için ücret alınırken, 2011'de 'şeffaf liste' dönemi başlıyor. BDDK; bireysel krediler, banka ve kredi kartları, ATM kullanımı, kiralık kasa ücretleri, EFT, menkul kıymet işlemleri, çek ve senetler ile diğer işlemlerden alınan ücretleri kendi internet sitesinden de yayınlayacak. Sistemin ikinci ayağında, BDDK çatısı altında faaliyet gösterecek Tüketicisi Dairesi önemli rol üstlenecek. Bu daire tüketici şikayetlerini tek tek toplayacak.
Şikayetlerin yoğunlaştığı bankaları görüşme odasına çağıracak. Yetkililer, "Ciddi şikayetlerde bankaları çağırıyoruz. Tüketici Dairesi hangi bankaya yönelik hangi şikayetler olduğunu izleyecek. Şikayetler bir bankada yoğunlaşıyorsa o banka görüşme odasına çağrılacak, sorun çözülecek" dedi.